You are using an unsupported browser. Please update your browser to the latest version on or before July 31, 2020.
close
You are viewing the article in preview mode. It is not live at the moment.
Home > Veel voorkomende fouten > Error 10060, 10061 (Unable to connect, Connection timed out)
Error 10060, 10061 (Unable to connect, Connection timed out)
print icon

Dit betekent dat de newsreader de server niet kan bereiken.

Controleer eerst of het serveradres in de serverinstellingen correct is.  Eventueel verwijdert u de server helemaal en maakt u een nieuwe aan.

Als dit niet helpt, ligt het probleem waarschijnlijk niet aan de instellingen van de newsreader.  Mogelijk is het andere software die de connectie blokkeert, zoals een antivirusprogramma of een firewall.  Schakel deze software tijdelijk uit en probeer opnieuw connectie te maken.  Controleer ook een eventuele firewall in uw router of modem.

Soms moet de newsreader opnieuw aangemeld worden in de firewall na een upgrade op beveiligingssoftware, want anders denkt de firewall dat een virus wijzigingen heeft aangebracht en blokkeert alle verkeer.

Probeer connectie te maken met een andere newsreader.  Zo krijgt u uitsluitsel of het aan de gebruikte newsreader ligt of niet.

Mogelijk werkt de DNS-server van uw internet provider tijdelijk niet goed.  Controleer of de DNS-server op uw computer goed is ingesteld volgens de gegevens van uw internet provider.  Om een DNS-probleem te omzeilen zou u het IP-adres van de server in de serveradresregel kunnen typen.

Het ip-adres van de server vindt u zo: Start -> Uitvoeren -> typ: cmd en klik [Enter] of OK -> typ na de prompt: ping news.eweka.nl en klik [Enter]

Feedback
0 van 1 vond dit nuttig

scroll naar boven pictogram