Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider. Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren:
- De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur.
- Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?
- Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.
- Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.
- Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.
- Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?
- Worden uw accountgegevens (ongewild) door anderen gebruikt? Wijzig eventueel hier uw wachtwoord.
- Is er een storing of vindt er onderhoud plaats bij uw internetprovider?
- Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.
- Controleer de snelheid van uw verbinding.